keskiviikko 2. maaliskuuta 2016

Kromosomitestit ja muut verikokeet

Viime viikolla kävin otattamassa sekä paastosokerin, että maksa-arvoista ALATin.
Lääkäri halusi mittauttaa taas tuon ALATin, sillä Zumenonien kanssa meni kuin meni, eli eivät toimineet lainkaan ja lääkärin yksi arvelu oli, että jos maksassa on jotain ongelmaa, lääke ei imeydy kuten pitäisi.
Mua jännitti ihan törkeästi soittaa polille. Kai mä ajattelin, että arvoissa on oikeasti jotain häikkää, mutta eniten jännitin noita kromosomikokeita. Lääkäri kun sanoi, että jos meidän kromosomeissa on jotain klikkiä, ainoa vaihtoehto saada lapsi saattaa olla luovutetuilla siittiöillä..

Puhelun jälkeen olo oli kyllä huojentunut.
ALAT oli tipahtanut roimasti ja on nyt normaali! HALLELUJA!!! Mulla on ollut se merkittävästi koholla ja lääkäri oli jo varaamassa mulle ylävatsan uä:tä sen takia. Tuo arvo on mua stressannut ihan saakelisti, suoraan sanottuna! Nyt arvo oli sievät 26, kun se on ollut 60 tienoilla korkeimmillaan!

Kromosomit sekä mulla, että miehellä, ok!

Paastosokeri mulla on ollut pitkän aikaa koholla ja se oli nytkin, 6,4.
Tämä risti on kannettavana sekä äidilläni, että isälläni, veljelläni ja mulla.. Siskosta en tiedä.

Hyytymistekijöitä en nyt hoksannut kysyä, mutta oletan että hoitaja olisi niistä maininnut, mikäli siellä jotain jormaa olisi? Hitto kun en hoksannut.

Ajatus on nyt aika katkonaista, mutta summa summarum, olen ihan tyytyväinen tällä hetkellä.

Eilen nappasin vimpat Primolutit ja vuotoa tässä odotellaan. Kun vuoto alkaa, niin ekana vuotopäivänä lätkäisen 2 kpl Estradot-laastaria, jotka sitten vaihdetaan kahdesti viikossa.
Jännittää jo vähän sekin, miten ne pysyvät paikoillaan! Onko kokemuksia?

2 kommenttia:

Annika kirjoitti...

Hyvin pysyi Estradotit. Kerran onnistuin kiskaisemaan laastarin irti kun vedin housut alas liian nopeasti/huolimattomasti vessaan mennessä. Kun muistaa laastarin, niin hyvin pysyy.

Mulla jäi valtaosa toisesta paketista käyttämättä. Tarvi ostaa uusi paketti kahden laastarin takia. Kyllä harmitti, mutta päivääkään en uskaltanut riskeerata. Niistä meni päiväykset vissiin tammikuussa, joten niistä ei ole edes kenellekään muulle iloa. :/

Unknown kirjoitti...

Kiitos kommentistasi Annika! Hyvin ovat kyllä pysyneet paikallaan ja irroittaessa huomasin, että liima oikein venyi- eli sitkeässä ovat.

Ja tuo on totta, että kun muistaa että ne ovat siellä alavatsalla, niin osaa vähän varoa riisuessa ja peseytyessä.